mandag 5. november 2012

Russlandia-utstillingen

Russland
Fotobok med bilder fra vårt naboland i øst
I november huser skolebiblioteket Russlandia-utstillingen. Utstillingen består av bøker og gjenstander fra Russland og er laget av Det flerspråklige bibliotek i Oslo. Den tar sikte på å gi et kort riss av russisk historie, litteratur og kultur. Både klassikerne og moderne forfattere er representert.

Kokebøker og kunst
Utstillingen består av sakprosa, skjønnlitteratur, gjenstander og plakater
I tillegg har jeg funnet frem alle titlene vi har om Russland og av russiske forfattere i vårt eget bibliotek. Det ble en egen utstilling bare det. På skranken i biblioteket har jeg satt frem alt fra Dostojevskij og Tolstoj til Cappelen Damms serie med oversatt russisk samtidslitteratur, Petrusjka.

Russisk skjønnlitteratur

 Tegneserien Laika om om sovjetunionens romprogram og den første hunden i verdensrommet er også med.

Tegneserie


 I morgen ønsker jeg 1STA, B og C velkommen til åpning av utstillingen. Da blir det godteri og kjeks, fra Russland naturligvis.

Foto: Metaingrid

3 kommentarer:

Karen sa...

Så spennende! Dette ville i alle fall jeg likt å dra på den gangen jeg var elev:)

Ingrid Svennevig Hagen sa...

Nå har de tre klassene vært her og forhåpentligvis vet de litt mer om Russland og russiske forfattere enn de gjorde før de kom. Takk for at du kommenterte, Karen!

Rysjedamene sa...

Wow! Så kult! Du er virkelig flink til å arrangere:o) Du har vel hatt utstillinger før? Hvor er det du plukker opp info om denslags?